fredag 20. november 2009

Pannekaker



Middag er dagens samlingspunkt hjemme hos oss.
Ofte tenner jeg lys, nå i mørketida, og prøver å lage en god stemning for oss alle. 
Utfordringen er å få minstemann på snart 3 år til å sitte i ro lenge, til alle er ferdig med å spise.






Pannekaker er populært!
Jeg bruker en god del egg, for å få en smakfull og gul røre.
Bruker ihvertfall like mange egg som vi er personer til middag.




I fjor til jul fikk vi denne pannekakejernet, og det er genialt.
Pannekakene blir stekt på begge sider på samme tid, og det blir ikke stek-os. Man kan jo også sette det på spisebordet, å steke pannekakene underveis, slik at "kokken" får sitte i ro. Jeg bruker å steke alle før vi spiser, og holder de varme i stekovnen.




Baconet steker jeg i stekovnen, og setter det på grilling på slutten av steketiden. Da blir det sprøtt og godt!




1 kommentar:

  1. Har ikke hørt om pannekakejern før, har enda en ting på ønskelisten nå :) Det blir sjelden jeg lager pannekaker til familien nå som ungene er blitt så store. De spiser jo så mye! Det tar en evighet å steke så mange. Det blir gjerne så jeg steker litt mindre enn jeg har tenkt og så blir det bare 1 eller 2 til meg selv...

    SvarSlett